Direktlänk till inlägg 5 november 2020

Uppmaningar

Av spegelbilder - 5 november 2020 16:18

Min dikt "Uppmaningar"   


Matinspirera!

Sluta vegetera!

Dansa och spatsera

till virveltrummors takt!


Börja agera!

Våga agitera!

Kanske chockera

om nåt oemotsagt!


Dra ifrån och addera!

Våga se alltmera!

Men sluta briljera

och sök ögonkontakt!


Sluta genera!

Lär dig att hantera!

Välj och kassera

och glöm ungdomsjakt!


Lyssna men filtrera!

Och fortsätt florera!

Skratta och krevera

under kärleksakt!


Kanske notera

skavanker negligera;

kurvor parera

och du får proffskontrakt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spegelbilder - 18 februari 2021 08:44

Jag kan inte säga att jag är någon expert på just autism. Men jag vill gärna försöka förstå och kunna ha en fungerande kommunikation med de som har detta och jag finner det ytterst fascinerande att relatera till dessa individer, som ofta är mycket be...

Av spegelbilder - 20 december 2020 15:02

Jag är oroad över hundmarknaden. Jag har sett en förändring ske över flera års tid men just nu skenar utvecklingen. Inte bara vad gäller hastigt stigande vansinnespriser utan också att man kan se alltfler vansinniga raskombinationer. Därutöver har fö...

Av spegelbilder - 15 november 2020 13:13


      Under en period interagerade jag över ett ganska stort geografiskt område i vår värld. Jag interagerade med människor i hela Europa, Nordafrika,vissa individer i de afrikanska länderna söder om muslimskdominerade områdena, hela Mellanöst...

Av spegelbilder - 14 november 2020 06:38


    Jag växte upp på en gård. Det var på många sätt en idyll, nu när jag ser tillbaka på det. Vi levde långt ifrån faror och vi barn kunde röra oss ute i skog och mark utan att vara rädda för att bli våldsutsatta eller bortrövade. På så sätt lev...

Av spegelbilder - 14 november 2020 06:30


För några år sedan samtalade jag med en kristen bosniska. Hon var orolig för den utveckling som är i Europa och hon visade tydlig ångest. Hon berättade för mig om hur situationen hade varit i Bosnien och varför hon och hennes familj hade lämnat sitt ...

Ovido - Quiz & Flashcards